Fokuserat stöd för att förbättra en specifik del av kundupplevelsen
Ett målinriktat stödpaket där vi fokuserar på att lösa ett konkret behov – snabbt, effektivt och utan att gå in i en fullständig transformation.
Exempel på fokusområden
-
Re-engage & Win-back. Fokus: återaktivera kunder
Mål
Att återaktivera kunder som tappat engagemang eller inte handlat på länge.Innehåll
- Analys av inaktiva kunder och beteendemönster- Identifiera och skapa strategiska målgrupper/segment för återaktivering
- Koncept och innehållsstrategi för win-back-kampanj(er)
- Struktur och processer för datadrivna, automatiserade (samt helst även personaliserade och omnikanala) kommunikationsflöden
- KPI:er för kontinuerlig uppföljning av effekt
-
Inspire to Return. Fokus: stärkt lojalitet efter köp
Mål
Att öka andelen återkommande kunder genom inspiration och proaktiv kommunikationInnehåll
- Kartläggning av kundresan efter köp och beteendemönster- Identifiera och skapa strategiska målgrupper/segment för bearbetning
- Koncept och innehållstrstrategi för kampanj(er)
- Struktur och processer för datadrivna, automatiserade (samt helst även personaliserade och omnikanala) kommunikationsflöden
- KPI:er för kontinuerlig uppföljning av effekt
-
Act-on-intent to boost conversion. Fokus: ökad konverteringsgrad
Mål
Att öka andelen konverterande kunder genom datadriven bearbetning när kund visar köpintentionInnehåll
- Analys av kundbeteende vid visad köpintention- Kartläggning av kundresan innan köp
- Identifiera och skapa strategiska målgrupper/segment för bearbetning
- Koncept och innehållstrstrategi för kampanj(er)
- Struktur och processer för datadrivna, automatiserade (samt helst även personaliserade och omnikanala) kommunikationsflöden
- KPI:er för kontinuerlig uppföljning av effekt
-
Boost Onboarding. Fokus: skapa starkt första intryck
Mål
Att maximera engagemang direkt efter första köp eller registrering för att bygga kundrelationInnehåll
- Analys av första köpet/registreringsdata- Identifiera och skapa strategiska målgrupper/segment för bearbetning
- Koncept och innehållstrstrategi för onboardingflöde
- Struktur och processer för datadrivet & automatiserade onboardingflöde
- KPI:er för kontinuerlig uppföljning av effekt
Snabbt och riktat stöd för företag som kanske har kommit en bit på vägen i sitt CRM-arbete men vill accelerera inom ett visst fokusområde, optimera eller lösa en flaskhals.
Tidsåtgång & pris
Tidsåtgång och pris är helt beroende på era önskemål och behov samt interna förutsättningar och projektets omfattning. Det kan till exempel handla om endast ett par tillfällen för coachning till insatser som löper över någon vecka eller månad.
Beskriv gärna era behov i korthet – så återkommer jag med ett eller flera förslag på upplägg och prisbild, helt utan förpliktelser.