Exempel tidigare uppdrag

Interimkonsult, Adlibrisgruppen AB (2021-2025)

• Customer Insights Manager (2024–2025)

• Omnichannel Specialist (2023–2024)

• Head of Customer Interactions (2021–2023)

• Nordic CRM Manager (2021)

Jag anlitades av Adlibris för att ta övergripande CRM-ansvar genom deras omfattande digitala transformation och resa mot att bli en mer kundcentrerad organisation. Detta har bland annat omfattat följande:

• Team lead för team med totalansvar för kundinteraktioner

• Affärsutveckling, tvärfunktionella team och agila arbetssätt

• CRM-strategi för tre nordiska marknader

• Strategier och processer för datadrivna, personaliserade och omnikanala kundinteraktioner

• Affärsutveckling, 360° Customer Interaction Model – ett strategiskt verktyg för att identifieraoch prioritera fokusområden för bearbetning av kunder för att maximera affärsvärdet

• AI-strategier och processer för analys och kundinsikt för att identifiera mönster och förutse beteenden som underlag för strategiska affärsbeslut

• Ramverk för datadriven och automatiserad kundsegmentering

• Implementering och utveckling av Adlibris Customer Data Platform (CDP)

• Strategier för Retail media där kund- och produktdata användes för att skapa nya intäktsströmmar och stärka samarbetet med leverantörer

Konsultuppdrag, företag inom bygg- och trädgård

  • CRM-strategi för 3 nordiska marknader

  • Projektledning, utveckling av digitala planeringsverktyg för byggprojekt. Ledning av interna IT-resurser och externa partners

Konsultuppdrag, företag inom hälsa och sjukvård

  • Digital marknadsstrategi inklusive strategi för content marketing

  • Coachning av internt marknadsteam

Konsultuppdrag, företag inom bostadsbranschen

  • Marknadsstrategi för lansering av ny hållbar stadsdel med fokus på SEO, varumärkespositionering och content marketing