Exempel tidigare uppdrag
Interimkonsult, Adlibrisgruppen AB (2021-2025)
• Customer Insights Manager (2024–2025)
• Omnichannel Specialist (2023–2024)
• Head of Customer Interactions (2021–2023)
• Nordic CRM Manager (2021)
Jag anlitades av Adlibris för att ta övergripande CRM-ansvar genom deras omfattande digitala transformation och resa mot att bli en mer kundcentrerad organisation. Detta har bland annat omfattat följande:
• Team lead för team med totalansvar för kundinteraktioner
• Affärsutveckling, tvärfunktionella team och agila arbetssätt
• CRM-strategi för tre nordiska marknader
• Strategier och processer för datadrivna, personaliserade och omnikanala kundinteraktioner
• Affärsutveckling, 360° Customer Interaction Model – ett strategiskt verktyg för att identifieraoch prioritera fokusområden för bearbetning av kunder för att maximera affärsvärdet
• AI-strategier och processer för analys och kundinsikt för att identifiera mönster och förutse beteenden som underlag för strategiska affärsbeslut
• Ramverk för datadriven och automatiserad kundsegmentering
• Implementering och utveckling av Adlibris Customer Data Platform (CDP)
• Strategier för Retail media där kund- och produktdata användes för att skapa nya intäktsströmmar och stärka samarbetet med leverantörer
Konsultuppdrag, företag inom bygg- och trädgård
CRM-strategi för 3 nordiska marknader
Projektledning, utveckling av digitala planeringsverktyg för byggprojekt. Ledning av interna IT-resurser och externa partners
Konsultuppdrag, företag inom hälsa och sjukvård
Digital marknadsstrategi inklusive strategi för content marketing
Coachning av internt marknadsteam
Konsultuppdrag, företag inom bostadsbranschen
Marknadsstrategi för lansering av ny hållbar stadsdel med fokus på SEO, varumärkespositionering och content marketing