Tidigare uppdrag

Detta är endast ett urval av tidigare uppdrag

  • Ansvarsområdena omfattade bland annat:

    • Övergripande ansvar för Adlibris CRM-strategi för tre marknader

    • Implementering och utveckling av CDP

  • Ansvarsområdena omfattade bland annat:

    • Strategiskt och taktiskt ansvar för Adlibris datadrivna, personaliserade och omnikanala kundinteraktioner

    • Utveckling och implementering av tvärfunktionella team och agilt arbetssätt

  • Ansvarsområdena omfattade bland annat:

    • Strategiskt och taktiskt ansvar för utvecklingen av Adlibris datadrivna, personaliserade, omnikanala kundinteraktioner

    • Processer för kontinuerlig utvärdering och utveckling av kundinteraktioner

  • Ansvarsområdena omfattade bland annat:

    • Processer för datadriven och automatiserad segmentering baserat på kundanalys

    • AI-strategier för kundanalys och intern spridning av insikter

  • Ansvarsområdena omfattade bland annat:

    • Övergripande ansvar för CRM-strategi

    • Innehållsstrategi och interna processer för content marketing

  • Syftet med uppdraget var att utveckla en kundinteraktionsmodell med fokus på att:

    • Skapa en samlad och överskådlig bild av företagets kundinteraktioner, med utgångspunkt i kundresan, kundlivscykeln, produktlivscykeln, kalendercykeln, kundgrupperingar och kundengagemang för samtliga marknader och kanaler.

    • Fungera som ett strategiskt verktyg för att identifiera och utvärdera prioriterade fokusområden för kundinteraktioner framåt.

    • Säkerställa att alla kundinteraktioner utgår från kundens perspektiv och skapar värde i varje steg.

    En väl utformad kundinteraktionsmodell hjälper företag att skapa och genomföra meningsfulla, datadrivna interaktioner med sina kunder. Modellen säkerställer att kommunikationen är strategiskt anpassad för att maximera kundnöjdhet, engagemang och lojalitet, samtidigt som den möjliggör kontinuerlig analys och förbättring av företagets interaktionsstrategier över tid.